Навчальний процес
2025 рік
5 березня 2025 року здобувачі вищої освіти бакалаврського рівня спеціальності D5 «Маркетинг» разом з викладачами кафедри товарознавства та комерційної діяльності в будівництві – канд. екон. наук, доц. Алавердян Л.М. і канд. техн. наук доц. Юдічевою О.П. мали нагоду ознайомитися з роботою Kentucky Fried Chicken (KFC) ‒ закладом швидкого харчування, що спеціалізуються на стравах із курятини. ⛳️Метою виїзного заняття стало ознайомлення з організаційною структурою KFC, особливостями планування та дизайну, доцільністю і комфортністю для споживачів використаних мблів, створенню атмосферою, рівнем обслуговуванням і якістю страв. А ще студенти аналізували, які емоції (позитивні чи негативні) виникли в них під час перебування в закладі, і що конкретно викликало ці емоції: страви і їх подача, атмосфера закладу, оформлення. 🧰Знання, які студенти отримали під час вивчення дисциплін «Організація торгівлі» і «Психологія споживача», доповнилися практичним прикладом. Теорія і практика об’єдналися для того, щоб сформувати цілісне розуміння.
2024 рік
🃏Найкращий спосіб закріпити отримані знання з дисципліни – пограти в командну гру «Еліас» з економічними поняттями, яку організувала доцент кафедри товарознавства та комерційної діяльності в будівництві О.В. Романенко для груп Марк-24-1, Марк-24-2, Марк-24ск.
⏰Сутність гри: група ділиться на декілька команд і кожна команда по черзі має вгадати зазначене в картці слово з економічної або підприємницької теми, яке пояснює член команди, не називаючи саме слово або спільнокореневі слова. Виграє команда, яка вгадала найбільшу кількість слів.
📢Навіть повітряна тривога не завадила навчальному процесу. Гру продовжили в укритті КНУБА.





Студенти групи Марк-22 успішно провели захист курсових робіт з дисципліни “Маркетинг в галузях та сферах діяльності” (викладач: к.е.н. Максютенко І.Є.). Зокрема двоє студентів Поліщук Андрій та Сікула Ольга оприлюднили результати своїх досліджень на IV Міжнародній науково-практичній конференції, організованою КНУБА, “Проблеми генезису економіки інтелектуально-інноваційного капіталу”, що відбулася 5-6 листопада 2024 року з доповідями на теми:Поліщук А. “Особливості та перспективи розвитку маркетингу нерухомості в Україні”,
Сікула О. “Особливості споживчого маркетингу у сфері будівництва”.
Студентами в курсових роботах були розглянуті актуальні проблеми маркетингу за сферами і галузями.






Під час проходження теми “Соціальне підприємництво” з курсу “Основи підприємництва” студенти першого курсу спеціальності 075 “Маркетинг” під керівництвом доцента Романенко О.В. працювали в групах над вирішенням соціальних проблем в Україні за рахунок діяльності соціальних підприємств:
1. Яким чином можна відновити території зони бойових дій та прифронтові зони?
2. Яким чином позбутися будівельного сміття, спричиненого війною (покинути та знищена військова техніка, ракети, снаряди, знищені будівлі, тощо)?
3. Яким чином можна забезпечити житлом евакуйованих із зон бойових дій людей?
4. Яким чином можна допомогти ветеранам війни повернутися до цивільного життя?
5. Яким чином можна забезпечити повноцінне здобуття освіти дітям, які живуть у прифронтових областях, які більшу частину часу знаходяться в режимі «повітряної тривоги»?
Соціальне підприємництво, як форма бізнесу, спрямована на вирішення соціальних проблем, може відіграти значну роль у відновленні України після війни.











Під керівництвом доцента кафедри товарознавства та комерційної діяльності в будівництві Алавердян Л.М. студенти першого курсу спеціальності 075 «Маркетинг» використали креативний підхід у вивченні дисципліни «Регіональна економіка», створивши карту економічних регіонів України (за областями). 🔬Кожен учасник мав змогу детально дослідити свій регіон, представити інформацію про визначні місця, природні ресурси, наявні корисні копалини та основні галузі промисловості. 📊Такий інтерактивний формат навчання допоміг здобувачам освіти глибше зрозуміти економічні особливості різних областей та краще запам’ятати лекційний матеріал. Також такий підхід стимулює розвиток у студентів креативності та навичок командної роботи.

Дуальна освіта КНУБА в дії… Окремі здобувачі бакалаврського та магістерського рівнів вищої освіти спец. 075 “Маркетинг” та спец. 076 “Підприємництво та торгівля” навчаються за дуальною формою здобуття освіти, тобто:
📚теоретичні знання отримують в аудиторіях КНУБА,
🛠практичні навички здобувають на виробничих базах підприємств-партнерів кафедри ТКДвБ.
Іноді викладачі кафедри товарознавства та комерційної діяльності в будівництві зустрічаються зі студентами-дуальниками на їх робочому місці. Так, у рамках надання освіти за дуальною формою, професор Руслан Анатолійович Дименко провів теоретичні “виїздні” заняття зі студентами бакалаврату та магістратури спеціальності 075 “Маркетинг” на їхніх виробничих базах. Такий формат освіти свідчить про студентоорієнтований та студентоцентрований підхід до навчання в КНУБА.



️4 квітня 2024 р. доцент кафедри ТКДвБ КНУБА, к.екон.н. Романенко О.В. провела виїзне практичне заняття з дисципліни «Маркетингова цінова політика» разом із студентами 4 курсу спец. 076 «Підприємництво та торгівля»» в магазинах JYSK та NOVUS (Київ, пр. Валерія Лобановського, 4Д). Під час виїзного заняття студенти разом з викладачем:
️визначили інструменти стимулювання збуту товарів, що застосовують торговельні мережі JYSK та NOVUS;
️дослідили запропонований асортимент окремих груп товарів та маркетингові цінові політики різних торгових марок;
️ознайомилися з правилами зазначення інформації на товарних цінниках та в рекламних брошурах;
️провели маркетингове дослідження цін по окремих категоріях товарів.
У магазині JYSK здобувачі освіти, як справжні товарознавці, змогли оцінити якість окремих товарних позицій.





4 квітня 2024р. студенти 4 курса, групи ТКД -20 на лабораторному занятті з дисципліни «Експертиза товарів» проводили експертизу молочних виробів, вчасності сиру та топленого молока. Максим Токарский зробив дуже цікаву курсову роботу на тему « Товарознавча експертиза сиру». Він пригощав різними видами сирів і розповідав про їх органолептичні властивості, переваги та недоліки. Як відмітив студент групи – Артем Стадник, майбутні підприємці, спеціалісти торгівлі нової формації та експерти повинні вміти оцінювати якість товару, їх відповідність стандартам, нормам, вимогам законів, відрізняти товари-фальсифікати, товари-сурогати, нестандартні, несортні товари. Здійснювати це без знань про властивості товарів, експертизу їх якості – неможливо. І це стосується всіх груп товарів і харчових, і непродуктових і будівельних виробів.





2023 рік
Найкращий спосіб закріпити отримані знання з дисципліни – пограти в командну гру «Еліас» з економічними поняттями, яку організувала доцент кафедри товарознавства та комерційної діяльності в будівництві О.В. Романенко для груп Марк-23-1, Марк-23-2, Марк-23-1ск (грудень 2023).
Сутність гри: група ділиться на декілька команд і кожна команда по черзі має вгадати зазначене в картці слово з економічної або підприємницької теми, яке пояснює член команди, не називаючи саме слово або спільнокореневі слова. Виграє команда, яка вгадала найбільшу кількість слів.
Під час гри студенти повторили та краще засвоїли пройдений матеріал з дисципліни «Основи підприємництва», проявили навички комунікації, креативне та логічне мислення, почуття гумору. За результатами гри отримали додаткові бали з дисципліни.



13 листопада 2023 року доцент кафедри ТКДвБ КНУБА, к.екон.н. Романенко О.В. провела виїзне практичне заняття з дисципліни “Маркетингова цінова політика” разом із студентами 4 курсу спец. 075 “Маркетинг” в магазинах JYSK та NOVUS (Київ, пр. Валерія Лобановського, 4Д). Під час виїзного заняття студенти разом з викладачем:
- визначили інструменти стимулювання збуту товарів, що застосовують торговельні мережі JYSK та NOVUS;
- дослідили запропонований асортимент окремих груп товарів та маркетингові цінові політики різних торгових марок;
- ознайомилися з правилами зазначення інформації на товарних цінниках та в рекламних брошурах;
- провели маркетингове дослідження цін по окремих категоріях товарів (у кожного студента було індивідуальне завдання).
У JYSK керівниця магазину Світлана залюбки розказала студентам про діючі цінові акції, маркетингову цінову політику компанії та актуальний товарний асортимент.









Проведення асоціативної гри під час занять з дисциплін “Маркетингова цінова політика” (гр. Марк-20, вересень 2023) та “Основи підприємництва” (Марк-23, жовтень 2023). Використання цього інтерактивного інструменту розвиває креативність у студентів.









